Halv pris på entré med sommerbilletter


KOM I ZOO TIL HALV PRIS!

Vi er glædeligt blevet en del af sommerpakken, og vi har derfor fået mulighed for at tilbyde entrébilletter til halv pris i sommerferien (27/6-9/8). Sommerbilletten kan købes i webshoppen samt i ZOOs Hovedindgang. Sommerbilletter købt på nettet gælder én gang i perioden 27/6-2020 -  9/8-2020. Billetten kan efterfølgende konverteres til et Zookort, hvor billettens pris bliver trukket fra.

Jeg har lige købt billetter, som ikke er anvendt endnu – kan jeg få dem refunderet, så jeg kan få rabat?

Vi kan ikke refundere billetter som allerede er blevet købt. Sommerbilletter er et nyt produkt, vi har fået mulighed for at tilbyde vores gæster i folkeskolernes sommerferie. Almindelige entrébilletter gælder et år fra købsdatoen, hvor sommerbilletter kun er gyldige i perioden.

 

Hvad er prisen for Sommerbilletterne?

Sommerbilletter koster 97,50 kr. for en voksen og 52,50 kr. for et barn. Børn under tre koster fortsat ikke noget i entré.

 

Er det muligt at benytte Forbrugsforeningskort til at købe Sommerbilletter?

Ja du kan godt benytte dit Forbrugsforeningskort, til at betale for sommerbilletterne.

 

Jeg kan ikke finde almindelige entrébilletter på jeres hjemmeside – kan man ikke købe dem?

Nej, i perioden hvor vi sælger Sommerbilletter, er det ikke muligt at købe almindelige entrébilletter med et års gyldighed på vores hjemmeside. Du kan i stedet købe et gavekort, som kan benyttes til køb af entrébilletter, når det ønskes.

 

Jeg vil gerne købe billet til en oplevelse, hvor jeg kan se at entré er med i prisen – bliver de så billigere i perioden?

Nej. Sommerbilletter er et nyt produkt, som vi har fået mulighed for at sælge i en begrænset periode. Derfor vil det ikke have indflydelse på andre produkter og priserne på dem.

 

I skriver at entrébilletter er gyldige ét år fra købsdato - hvorfor er Sommerbilletterne så kun gyldige over sommeren?

Sommerbilletter er ikke det samme som vores almindelige entrébilletter. Det er billetter, vi har fået mulighed for at sælge til en lavere pris som følge af regeringens sommerpakke. Det er en betingelse for disse billetter at de bliver benyttet i den, af Erhvervsministeriet, beskrevne periode, som er er skolernes sommerferie (27. juni til 9. august).

 

Jeg har købt billetterne med rabat, men ikke nået at få dem anvendt – kan jeg forlænge dem?

Det er ikke muligt at få forlænget Sommerbilletter, da det er en betingelse at billetterne benyttes i den periode Erhvervsministeriet har angivet, som er skolernes sommerferie (27. juni til 9. august). Vi kan derfor ikke tilbyde refundering, uanset grundlaget for at billetterne ikke er blevet benyttet.

 

Hvor mange billetter kan jeg købe til 50%?

Der er ingen begrænsninger på mængden af billetter, du kan købe. Vær dog opmærksom på at billetterne udelukkende er gyldige i perioden 27. juni til 9. august, og der er ikke mulighed for at få billetterne forlænget eller refunderet ubrugte billetter.

 

Kan jeg fratrække billetten, når jeg køber Zookort?

Ja – du kan godt fratrække prisen på din Sommerbillet, når du køber et Zookort. Zookortet vil blive fratrukket samme pris, som du har betalt for din sommerbillet. Vær opmærksom på at billetterne fortsat skal benyttes til køb af årskort inden for 24 timer fra dit besøg.

 

Er der også 50% rabat på Zookort?

Nej – rabatten er udelukkende gældende for entrébilletter til Haven i den angivne periode. Du kan indenfor 24 timer efter dit besøg, fratrække prisen på din Sommerbillet, hvis du køber et Zookort.

 

Jeg har en rabatkode gennem en firmaaftale, kan jeg benytte denne til rabat på Sommerbilletter?

Nej, du kan ikke benytte din firmaaftale til at opnå yderligere rabat på Sommerbilletter. Det vil fortsat være muligt at benytte din firmaaftale, men udelukkende til de angivne priser på aftalen.

 

Kan skoler og institutioner også benytte sig af Sommerbilletter?

Ja, skoler og institutioner kan også benytte sig af sommerbilletter.



EN ANDERLEDES ZOO-OPLEVELSE

Vi gør vores yderste for at sikre, at det er trygt at komme som gæst, og det skal være trygt for vores ansatte at udføre deres arbejde. Derfor vil du opleve følgende ændringer i forbindelse med dit besøg i ZOO:

  • Dagens program, herunder speaks er aflyst
  • Natzoo er indtil videre lukket. Det betyder, at du ikke kan se flagermus, bæltedyr og rotter under dit besøg. Alle andre dyr i ZOO er der adgang til, med de forbehold, der altid gælder. Dvs. dyrene kan opholde sig i deres stalde eksemplevis mens der gøres rent i anlægget, eller de kan have trukket sig ind i skyggen på de varme dage.
  • Okapistalden, Søløvekælderen og ko- og grisetaldener lukket. Alle dyrene kan opleves i deres udendørs anlæg
  • Kaninhøj og kaninhuset er indtil videre lukket. Adgang til legepladsen er flyttet til hjørnet tættest på kattalemurerne 
  • Følgende bygninger vil være lukket: Villaen, Zoolab og Madpakkehuset
  • I udvalgte dyrehuse vil gæsteadgangen være ensrettet. Følg skiltningen
  • Begrænset antal pladser i restauranter – vi følger myndighedernes retningslinjer
  • Enkelte udsalgssteder med mad & drikke er lukket
  • Borde og bænke til medbragt mad er muligt at anvende, men vi henstiller til, at man ikke sætter sig tæt på andre gæster/andre familier
  • Zootoget kører ikke
  • Begrænset adgang til legepladsen i Børnezoo. Vi har en medarbejder ansat til at sikre, der ikke kommer for mange ad gangen. Indgang og udgang til legepladsen ligger i hjørnet tæt på kattalemurerne. Medarbejderen vil også guide alle til at spritte deres hænder, når de går ind eller ud fra legepladsen. Der er opstillet sprit ved indgang / udgang.
  • Legepladsen i Norden vil være lukket
  • Vi henstiller til betaling med Mobilepay eller kort

PAS GODT PÅ JER SELV, HINANDEN OG VORES MEDARBEJDERE!

FAQ

HVAD SIGER SUNDHEDSSTYRELSEN OG REGERINGEN OM GENÅBNING AF ZOOLOGISKE HAVER?

Folketinget har nu godkendt, at zoologiske haver kan genåbne. Det understreges dog, at regeringens og Sundhedsstyrelsens retningslinjer for korrekt adfærd i forbindelse med covid-19 skal følges. Hold dig opdateret om retningslinjerne her: https://politi.dk/corona/
 

HVAD GØR I FOR AT SIKRE AFSTAND MELLEM GÆSTERNE, HVIS DER OPSTÅR KØ FOR AT KOMME IND?

Ved ankomsten til ZOO er indgangspartiet opdelt i to køer:

  • 1 kø for årskortholdere og gæster, der har købt billet eller Zookort hjemmefra via zoo.dk eller via ZOOs app. Denne kø strækker sig til venstre for Hovedindgangen og ned ad Roskildevej. Disse gæster kan selv scanne deres billet eller Zookort og få adgang til ZOO.

 

  • 1 kø for gæster, der ønsker at købe billet eller Zookort i billetsalget. Denne kø strækker sig til højre for Hovedindgangen op ad Roskildevej mod Frederiksberg Slot. Bemærk at døren ind til det indendørs Zookortsalg er aflåst og al adgang til ZOO går via de to køer. Læs mere nedenfor om, hvordan du bedst køber Zookort og billetter hjemmefra.

 

Begge køer er markeret med afstandsmarkeringer på jorden. Det skal hjælpe vores gæster til at holde passende afstand, og ZOO anbefaler alle gæster, at de respekterer afstandsmarkeringerne. Dette gælder også, hvis køen strækker sig længere end ZOOs afstandsmarkeringer på jorden.

ZOO anbefaler, at vores gæster så vidt muligt køber billet eller Zookort hjemmefra via ZOOs app eller zoo.dk.

 

HVORDAN KØBER JEG BILLET?

Vi anbefaler, at du køber billet hjemmefra. Så kan du selv scanne dig ind og dermed hjælpe til med at mindske kontakten med personalet i Indgangen.

Den nemmeste og sikreste løsning både for dig og ZOO er, hvis du køber billetten via zoo.dk på din mobiltelefon. Du kan også købe og printe en billet hjemmefra ligeledes via zoo.dk.

Bemærk: en entrébillet gælder et helt år fra udstedelsesdato, så du kan altid benytte den senere, hvis du skulle blive forhindret i at komme i ZOO efter dit køb.

Vi har besluttet at entrébilletter til ZOO, der udløber i perioden under vores midlertidige lukning eller i perioden lige efter, vil kunne benyttes t.o.m. 31. juli 2020.

Det betyder, at du, naturligvis forudsat at din billet ikke allerede er anvendt tidligere, vil kunne benytte din billet til entré en gang frem til d. 31. juli 2020. Du skal blot aflevere billetten til vores personale i Indgangsmøllerne.

HVORDAN KØBER JEG ZOOKORT?

Vi anbefaler, at du køber Zookort hjemmefra. Så kan du selv scanne dig ind og dermed hjælpe til med at mindske kontakten med personalet i Indgangen.

Den nemmeste løsning både for dig og ZOO er, hvis du køber Zookortet via ZOOs app, som du finder i Appstore og Google Play. Her kan du købe Zookort til dig og resten af familien, uploade et foto og tage kortet i brug med det samme.

Ved ankomst til ZOO skal du vælge køen, der strækker sig til venstre for Hovedindgangen ned ad Roskildevej. Du scanner selv med app’en og får direkte adgang til ZOO – 365 dage om året.

Du kan også købe Zookort via zoo.dk og printe din voucher eller medbringe den på din mobiltelefon. Så kan du også selv scanne dig ind ved ankomst til ZOO.

Ved ankomst til ZOO skal du vælge køen, der strækker sig til venstre for Hovedindgangen ned ad Roskildevej. Du scanner selv din printede voucher eller direkte fra mobiltelefonen og får direkte adgang til ZOO – 365 dage om året.

Bemærk, at køber du Zookortet via zoo.dk, skal du stikke hovedet forbi det indendørs Zookortsalg i Indgangen ved dit næste besøg, så vi kan tage et foto. Vi anbefaler, at du vælger et tidspunkt, hvor der ikke er så mange mennesker.

Endelig kan du også købe Zookort ved billetlugen i ZOO. Så skal du vælge køen til højre for Indgangen, der strækker sig op ad Roskildevej mod Frederiksberg Slot. Du køber Zookortet i billetlugen og bliver derefter bedt om at gå ind i Billetsalget for at få taget et foto og udleveret kortet. Forvent lidt længere ekspeditionstid end normalt, da vi skal sikre køer med afstand og få mennesker indendørs.

 

JEG HAR ALLEREDE ZOOKORT, HVORDAN SKAL JEG FORHOLDE MIG?

Hvis du allerede har et Zookort, vil vi opfordre dig til at forberede dig på dit besøg ved at tjekke at dit Zookort er aktivt og at du har det fysisk eller i ZOO-app’en.

Du kan til hver en tid tjekke din status på dit medlemskab på zoo.dk. Er det første gang du logger på, skal du benytte “Mit Zookort” og herefter “Glemt adgangskode”. Du vil efterfølgende modtage en mail på din tilmeldte mailadresse, med link til dannelse af adgangskode.

Hvis dit kort ikke er aktivt, kan du forny det via medlemslogin.

Når du lægger dit Zookort i app’en skal du benytte samme kode, som du benytter til dit medlemslogin på zoo.dk.

 

HVAD GØR I FOR AT SIKRE DE ANSATTE I INDGANGEN?

ZOOs ansatte er instrueret i at følge Sundhedsstyrelsens retningslinjer både for deres egen og for vores gæsters skyld. Vi forventer, at vores gæster også følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

De ansatte i Indgangen sidder bag en glasrude i billetsalget. Ansatte i det indendørs Zookortsalg sidder bag en plexiglasrude.

De ansatte ved indgangsmøllerne, der hjælper gæsterne ind i ZOO, står bag plexiglasruder. De ansatte tager ikke mod Zookort eller billetter, men viser gerne, hvordan ZOOs gæster selv kan scanne deres billet eller Zookort.

Alle gæstevendte flader rengøres så ofte som muligt.

HVOR MANGE GÆSTER LUKKER I IND I ZOO AD GANGEN?

Vi holder tal på alle gæster, der kommer ind, og alle gæster, der går ud. På den måde kan vi hele dagen måle gæstetrykket og sikre et flow gennem Haven. ZOO vil derfor til enhver tid forbeholde sig retten til at lukke for adgangen til ZOO midlertidigt, hvis vi vurderer, at gæsteflowet er for tæt.

HVAD GØR I FOR AT SIKRE AFSTAND MELLEM GÆSTERNE, MENS DE ER I ZOO?

For at hjælpe vores gæster med at holde passende afstand, har vi etableret følgende forholdsregler, som vi appellerer til alle vores gæster om at respektere:

  • AFSTANDSMARKERINGER MALET PÅ JORDEN ELLER MARKERET MED TAPE:
    De områder i ZOO eller omkring Indgangen uden for ZOO, hvor der kan være risiko for at gæsterne står for tæt, vil der være markeringer på jorden, der minder om, at vi skal holde afstand. Det gælder særligt omkring:
    Indgangen, foran toiletter og de udsalgssteder, der må holde åbent, trækvognsudlejning, de indendørsanlæg, der må holde åbent og de udendørsanlæg, der tiltrækker mange gæster. Det gælder fx isbjørneanlægget og næsehornsstalden.

 

  • SKILTE MED PÅMINDELSER OG RETNINGSLINJER
    Overalt i ZOO vil du via skilte også blive mindet om at holde afstand og følge Sundhedsmyndighedernes retningslinjer.

 

  • ENSRETTEDE STIER OG GENNEMGANGE I ANLÆG:
    For at sikre et godt flow gennem anlæg og stier vil der nogle steder være indført ensretning. Dette markeres ved hjælp af skilte og pile og gælder som udgangspunkt i Den Arktiske Ring, Fritflyvningsvolièren, Pandaanlægget, Primathuset, Elefantanlægget, Tropezoo, Abejunglen, Kænguruanlægget, Tasmanien, Broen over Savannen, Næsehornsstalden og Girafhuset. Derudover vil der være mindre reguleringer af gæsteflow i Flodhestehuset og en række andre anlæg.

 

  • AFLUKKEDE INDENDØRSANLÆG:
    Enkelte indendørsanlæg vil være aflukket, da vi i første omgang ikke kan sikre et passende flow gennem anlæggene. Det gælder bl.a. Okapistalden, Natzoo, Tapirhuset, Zoolab, Villaen, Madpakkehuset og Klappegederne.

 

  • ANLÆG, HUSE OG LEGEPLADSER MED BEGRÆNSET ANTAL GÆSTER:
    I hele ZOO vil vi løbende vurdere, om antallet af gæster og gæsteflowet lever op til Sundhedsmyndighedernes og Politiets retningslinjer. Siden åbningen lørdag den 23. maj har vi haft besøg af Politiet hver dag, og de har ingen anmærkninger haft til sikkerhed, gæsteflow og indretning. Vi forventer, at vores gæster også selv er med til at vurdere, hvor de skal bevæge sig hen og hvornår, men enkelte steder er vi som udgangspunkt nødt til at sætte begrænsning på. Det gælder den store legeplads i Børnezoo, hvor vi indtil videre har sat en begrænsning på 16 voksne med tilhørende børn ad gangen. Der vil derfor kun være én indgang og én udgang, hvor en medarbejder fra ZOO vil sikre, at der ikke opholder sig for mange personer på legepladsen ad gangen. Der vil også være opsat sprit, så alle gæster på legepladsen kan spritte hænderne før og efter besøget.

    Tigerlegepladsen ved tigrenes anlæg vil være åben, men er ikke bemandet. Vi appellerer til, at vores gæster også her hjælper til med at holde passende afstand.

    Legepladsen ved bjørnene (klatrevæggen i den gamle bjørnegrotte) vil indtil videre være aflukket.

    Girafhuset og Næsehornsstalden er begge ensrettede og har begge en maxkapacitet på 10 personer.

    Det indendørs Zookortsalg ved Indgangen er aflåst mod gaden men åben for adgang fra Haven. Der er max adgang for 5 personer ad gangen.

    ZOO Shoppen er åben. Her er max adgang for 10 personer ad gangen.

KAN MAN LEJE TRÆKVOGNE OG LÅNE EN KØRESTOL?

Ja. Vi har flyttet trækvognsudlejning en anelse, så du nu skal afhente og tilbagelevere trækvogne ved udlejningen under Zootårnet. En Zoomedarbejder står klar til at tage mod din betaling. Vi appellerer til, at I benytter MobilePay, så vi undgår at overdrage kontanter.

Alle vogne og håndtag afsprittes inden udlevering.

Trækvognene tilbageleveres også under Zootårnet.

Kørestole udleveres også under Zootårnet. De skal som altid forudbestilles via 72 200 200.

 

ER DER FODRINGER, SPEAKS ELLER ANDRE OPLEVELSER PÅ PROGRAMMET?

Nej. Der vil ikke være fodringer og speaks, og dagens program er sat på pause af hensyn til forsamlingsforbuddet. Dyrene bliver naturligvis stadig fodret, det er blot ikke programsat.

 

KAN MAN SPISE I ZOO?

Ja, det kan man godt. Det er dog ikke alle salgssteder, som holder åbent, men en stor del af dem gør. Man skal derfor forvente, at man skal gå lidt længere for at købe en is for eksempel. Der er forsat mulighed for både at købe mad og drikke, is, churros, kaffe og mange andre lækre ting forskellige steder i Haven. Vores restauranter holder også åbent.

I forhold til indretning, bestilling og servering af mad- og drikkevarer, følger vi myndighedernes generelle retningslinjer for restaurationsbranchen.

Vi opfordrer vores gæster til at holde afstand i køerne til salgsenhederne, og vi har derfor lavet markeringer, som indikerer, hvordan gæsterne skal danne kø.

Der vil være plexiglasafskærmninger ved kassestationer som skærmer af mellem gæster og medarbejdere. Vi opfordrer også her vores gæster til at betale med kreditkort eller MobilePay. Alle salgsmedarbejdere er instrueret i, hvordan disk, kortterminaler m.m. skal sprittes af mellem hver gæst og på hver arbejdsstation. 

Der er flere af vores salgsenheder, som har tilknyttede siddeområder, og her vil der være mærket op, hvor man som gæst kan sidde for at overholde afstanden mellem hvert selskab. 

GENERELT OM HYGIEJNE OG SIKKERHED

Der er indsat personale til hyppig rengøring af gæstevendte flader, toiletter og andre kontaktpunkter gennem hele dagen. De steder, det er muligt, har vi opsat håndsprit til gæsternes brug.

Læringsinstallationer og touchscreens med potentielle smitterisikofyldte overflader vil blive rengjort hyppigt eller afspærret.

MEDARBEJDERE I ZOO

Alle medarbejdere i ZOO følger myndighedernes generelle anvisninger. Medarbejdere med symptomer eller begyndende sygdom er instrueret i at blive hjemme.

Alle medarbejdere instrueres i hygiejne, social distancering samt ordens- og sikkerhedsregler.

Der vil være ekstra mandskab i anlæggene til at guide og vejlede gæsterne.