4. juli 2025
Zoologisk Have København og outdoorbrandet Fjällräven sætter fokus på verdens dyr og natur med en særlig kollektion.
Zoologisk Have København og outdoorbrandet Fjällräven er gået sammen om en ny særlig tilpasset kollektion, der ikke kun skal komme køberen til gode, men også give naturen en håndsrækning.
Igennem 165 år har Zoologisk Have haft naturbevarelse og beskyttelse af truede arter som en del af deres mission. Så længe har det svenske outdoor-brand Fjällräven ikke eksisteret, men kærlighed til naturen har været en del af Fjällrävens dna, siden virksomheden blev stiftet i 1960. Derfor er samarbejdet særdeles oplagt, lyder det fra Mai Maria Beck, Kommerciel direktør i ZOO:
At give tilbage til naturen står højt på både ZOO og Fjällrävens værdiliste. Netop dette er udgangspunktet for det særlige samarbejde.
Netop denne tilgang er drivkraften i værdifællesskabet, når de to virksomheder, går sammen om en customized-kollektion.
Når du køber – giver du tilbage
Ved at vælge et produkt fra "Sammen passer vi på verdens dyr"-kollektionen er man direkte med til at støtte Zoologisk Haves vigtige arbejde for naturen og alt det, der lever i den. Salget går ikke kun til at passe på Havens dyr, men også til de mange indsatser for naturbevarelse, som ZOO er involveret i. Det gælder alt fra truede padder i de danske vandhuller til beskyttelse af næsehorn på de sydafrikanske savanner.
Inspiration fra Arctic Fox Initiative
I 2019 grundlagde Fjällräven Arctic Fox Initiative, som er et initiativ, der skal bidrage med at skabe fokus og støtte forskellige miljø og naturorganisationer finansieret gennem køb af udvalgte Fjällräven produkter.
Det eksklusive samarbejde er en del af et øget fokus på kvalitet og bæredygtighed generelt i Zoologisk Have. Produkterne, der består af blandt andet t-shirts og tasker til børn og voksne kan købes i Zoologisk Haves butikker fra uge 28/2025