Aartiderne og ZOO går sammen om madglæde for løver og legebørn

1. oktober 2025

Hvordan hænger mad, smag og dyr sammen? De to kendte brands skal samarbejde om glæden for natur og god smag. Det spørgsmål danner grundlag for et nyt samarbejde mellem Zoologisk Have København og Aarstiderne, hvor Havens gæster og Aarstidernes kunder får mulighed for at opleve naturens skatkammer på en helt ny måde. Samarbejdet bliver nemlig skudt i gang med et stort Høstmarked i efterårsferien, hvor besøgende i ZOO kan se, smage og lære, hvordan planter, dyr og mennesker er forbundet gennem maden på vores tallerkener og de økosystemer, vi alle er en del af. Med afsæt i Aarstidernes mission om at bringe mennesker tættere på naturen gennem maden og ZOOs ambition om at inspirere til en verden i bedre balance med dyr og natur, går de to brands sammen om en fælles agenda for både løver og legebørn. – I ZOO handler det om at skabe nysgerrighed og forståelse for dyrenes liv – og for hvordan vi mennesker er tæt knyttet til dem. Med samarbejdet med Aarstiderne giver vi vores gæster en særlig mulighed for at opleve og blive klogere på, hvordan smag, natur og dyr hænger uløseligt sammen, siger Mai Maria Beck, kommerciel direktør i ZOO. Hun understreger, at samarbejdet også vil give mening i forhold til henholdsvis ZOOs og Aarstidernes kundemålgrupper, hvor man ser ind i mange synergier og muligheder fremadrettet. – Ligesom Aarstiderne har vi nogle meget loyale gæster og abonnenter, der har interesse for naturen i alle dens afskygninger. Det skal vi udnytte på den gode måde med fælles budskaber, gode oplevelser og tilbud på tværs, supplerer Mai Maria Beck. Høstmarkedet, der bliver afholdt i ZOO i weekenden den 18.-19. oktober, byder bl.a. på inspiration til madlavning, popcorn over bål, og aktiviteter, hvor du kan lave dyr ud af grøntsager.

Aarstiderne kasse foran Zootårnet