Abonnementsbetingelser

Som medlem af ZOO får du dit eget Zookort enten fysisk eller i ZOOs app, der giver adgang til ZOO hver dag året rundt. Derudover får du en lang række fordele kun for medlemmer og er med til at støtte ZOOs vigtige arbejde med avlssamarbejde og naturbevarelse. På zoo.dk kan du når som helst se en
samlet oversigt over de fordele, der følger med dit medlemskab.

Zookortet i ZOOs app:
Du kan købe Zookort til dig og din familie og bruge dem med det samme
Du kan have flere Zookort i samme app
Har du allerede et Zookort, kan du overføre det til app’en
ZOOs app kan hentes i App Store og i Google Play.

Zookortet fysisk:
Udsteder du selv i ZOOs indgang efter køb på en af selvbetjeningsterminalerne.

Adgang til ZOO
Ved indgang i ZOO vises dit billede på en skærm, der er synlig for ZOOs kontrollører, der derved kan
identificere dig som rette indehaver af Zookortet. Zookortholdere kan i visse tilfælde blive bedt om at
vise legitimation.
Det er vigtigt, at du altid har dit Zookort med dig fysisk eller i app’en, når du besøger ZOO. Har du glemt dit Zookort, kan du, forudsat at medarbejderne i indgangen kan finde dig i ZOOs system, alligevel komme i ZOO mod at betale 40 kr. Mister du dit fysiske Zookort, kan du spærre kortet og efterfølgende købe et erstatningskort for 50 kr. Zookortet spærres ved telefonisk henvendelse til ZOO på 72 200 200.

Medlemskab
Såfremt ikke andet er angivet i forbindelse med oprettelsen af dit medlemskab, er medlemskabet af
ZOO fortløbende og fornyes automatisk hvert år. Medlemskabet fortsætter, indtil du opsiger det.
I forbindelse med oprettelsen af medlemskabet accepterer du således, at ZOO automatisk kan trække penge på dit betalingskort, hver gang medlemskabet fornyes. Du har også mulighed for at tilmelde betalingen af dit medlemskab til betalingsservice. Såfremt du ikke har registreret et betalingskort
eller tilmeldt betalingen til betalingsservice, sender vi dig et girokort, som du bedes indbetale rettidigt. Bemærk, at fra januar 2020 pålægges et girokortgebyr på kr. 50.

Medlemskabet er bindende og kan ikke opsiges eller refunderes i gyldighedsperioden. Du kan når som helst inden for gyldighedsperioden opsige dit medlemskab til udløb af det år, du har betalt for. Opsigelse kan ske på din profilside på zoo.dk, hvor medlemsoplysninger også kan opdateres, og udløbsdatoen på dit Zookort til enhver tid kan tjekkes. Opsigelse kan ligeledes ske ved personlig henvendelse til ZOO.

Du har ret til at fortryde dit køb af medlemskab i ZOO i 14 dage. Du kan kun bruge din fortrydelsesret, hvis du endnu ikke har taget dit medlemskab i brug. I praksis betyder det, at du har købt et medlemskab, men at du endnu ikke har foretaget et besøg i ZOO eller på anden vis benyttet dig af de fordele, der er knyttet til dit medlemskab. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du - inden du tager medlemskabet i brug og inden udløbet af 14-dages fristen - i en utvetydig skriftlig erklæring meddele dette til ZOO, som så vil refundere alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Dit Zookort er strengt personligt og må kun anvendes af dig selv. Som kortholder bærer du alene
ansvaret for, at kortet benyttes retmæssigt. Anvendes kortet af en anden end dig selv, vil dette blive betragtet som misbrug af Zookortet, hvilket medfører øjeblikkelig inddragelse af Zookortet og ophør af medlemskabet. Zoologisk Have forbeholder sig desuden ret til uden varsel at inddrage Zookortet og opsige dit medlemskab, såfremt du udviser uacceptabel opførsel i Haven.

Du skal være 18 år eller derover for at indgå aftale om køb af Zookort Zookort kan købes til andre end dig selv, herunder til børn. Betalingsforpligtelsen vil være knyttet til dig som administrator.

ZOO kan til enhver tid ændre på de medlemsfordele, der er tilknyttet medlemskabet. ZOO kan samtidig til enhver tid ændre medlemspriserne. Prisstigninger højere end 10% vil altid blive varslet via e-mail og vil først træde i kraft for den efterfølgende betalingsperiode af dit medlemskab. Aftalen skal således opsiges i henhold til de almindelige opsigelsesregler med udgangen af din nuværende betalingsperiode, såfremt medlemskabet ikke ønskes opretholdt.

Ved oprettelsen af et medlemskab hos ZOO giver du samtidig samtykke til, at ZOO må kontakte dig via e-mail og andre elektroniske kanaler med vejledning i, hvordan du får mest ud af dit medlemskab samt informationer om opdateringer, ændringer, indhold og lignende vedr. medlemskabet. Vi anbefaler, at du tilmelder dig vores nyhedsbrev, så vi løbende kan opdatere dig om, hvad der sker i ZOO. Nyhedsbrevet kan til enhver tid afmeldes.

Spørgsmål vedr. medlemskabet rettes skriftligt eller telefonisk til:
Zoologisk Have, Roskildevej 32, 2000 Frederiksberg. Tlf. 72 200 200 eller e-mail billet@zoo.dk.