Terms

Handelsbetingelser

 

Du skal være fyldt 18 år for at købe billetter, gavekort og årskort online.

Almindelige entrébilletter:

En almindelig Zoo entrebillet er gyldig til entré i 12 måneder fra købstidspunkt.

Almindeliger Zoo entrebilletter (Pdf-fil tilsendes på e-mail) skal være printet på almindeligt hvidt papir i en læsbar kvalitet forud for besøget eller vises på smartphone med intakt skærm. Vær opmærksom på, at stregkoden, når den er scannet korrekt ved indgangen til Zoo, ikke kan bruges igen. Du har selv ansvaret for eventuelt misbrug af onlinebilletter, så tag venligst de nødvendige forholdsregler. Zoo påtager sig ikke ansvar for printfejl eller efterfølgende prisændringer.

Arrangementsbilletter:

En Zoo arrangementsbillet er kun gyldig til det pågældende arrangement på den pågældende dato og tidspunkt.

Zoo arrangementsbilletter (Pdf-fil tilsendes på e-mail) skal være printet på almindeligt hvidt papir i en læsbar kvalitet forud for besøget eller vises på smartphone med intakt skærm. Vær opmærksom på, at stregkoden, når den er scannet korrekt ved indgangen til Zoo, ikke kan bruges igen. Du har selv ansvaret for eventuelt misbrug af onlinebilletter, så tag venligst de nødvendige forholdsregler. Zoo påtager sig ikke ansvar for printfejl eller efterfølgende prisændringer.

Årskort:

En Zoo årskortvoucher (Pdf-fil tilsendes på e-mail) skal ombyttes til et rigtigt årskort ved første besøg i zoo.

Zoo årskortvouchers skal være printet på almindeligt hvidt papir i en læsbar kvalitet forud for besøget eller vises på smartphone med intakt skærm. En voucher er et midlertidigt årskort indtil ombytning til endeligt årskort.

Du kan med fordel bruge den tilsendte voucher som billet første gang ved at bruge den printede stregkode på voucheren i scannerne ved indgangen. I løbet af dagen, og inden billetkontoret lukker, skal du besøge billetkontoret og få taget et billede samt få lavet dit endelige årskort. Årskortet gælder et år fra bestillingsdato.

Du har selv ansvaret for eventuelt misbrug af årskortvoucheren, så tag venligst de nødvendige forholdsregler. Zoo påtager sig ikke ansvar for printfejl eller efterfølgende prisændringer.

Gavekort:

En Zoo gavekortvoucher (Pdf-fil tilsendes på e-mail) skal bruges eller ombyttes til et rigtigt gavekort ved første besøg i Zoo.

Zoo gavekortvoucher skal være printet på almindeligt hvidt papir i en læsbar kvalitet forud for besøget eller vises på smartphone med intakt skærm. En gavekortvoucher er et midlertidigt gavekort, indtil ombytning til endeligt gavekort.

Gavekortet kan anvendes til køb af billetter, årskort samt køb i Zoos butikker. Gavekortet kan ikke omveksles til kontanter.

Gavekortet er gyldigt i 5 år fra datoen for udstedelse i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler om forældelse.

Du har selv ansvaret for eventuelt misbrug af gavekortvoucheren og det endelige gavekort, så tag venligst de nødvendige forholdsregler. Zoo er ikke forpligtet til at dække evt. tyveri eller misbrug.

Levering af billetter, gavekort- og årskortvoucher:

Zoo billetter og/eller gavekort-, årskortvoucher vil blive sendt til den oplyste e-mailadresse, kort tid efter vi har modtaget din ordre – normalt inden for 10 minutter. Zoo påtager sig ikke ansvar for forsinkelser i levering, som skyldes tekniske problemer, kundens eget spamfilter eller ukorrekt oplyst e-mailadresse.
Der beregnes ingen gebyrer for fremsendelse.

Betaling og sikkerhed:

Betaling kan foretages med Dankort, VISA/Dankort, Eurocard, Mastercard, VISA, VISA Elektron, Maestro, JCB og Forbrugsforeningskort (Forbrugsforeningen dog kun billetter og årskort). 

Kreditkorttransaktioner sker på en separat sikret server med fuld kryptering af alle kreditkortoplysninger. Zoo samarbejder med Epay for at opretholde en sikker betalingsløsning. Denne løsning opfylder alle PBS-krav for sikre betalingsløsninger. Dine kreditkortoplysninger vil ikke blive gjort tilgængelige for andre virksomheder eller organisationer.

Force Majeure:

Da vi arbejder med levende dyr tager vi forbehold for ændringer. Ved strejke, lockout eller andre ekstraordinære forhold og foranstaltninger, der ligger udenfor parternes kontrol, er parterne berettiget til annullering, indskrænkninger eller ændringer i arrangementet uden erstatningspligt.

Ansvar og forsikring:

Kunden er ansvarlig for skader på Zoologisk Haves ejendomme og inventar efter dansk rets almindelig regler. For skader påhviler det kunden at erstatte det ødelagte i henhold til krav fremsat af Zoologisk Have. Ligeledes påhviler det kunden at sørge for lovpligtig Arbejdsskadeforsikring for deres ansatte i forbindelse med arrangementer afholdt i Zoologisk Have. Zoologisk Have er ansvarlig efter dansk rets almindelige regler for skader påført gæster eller gæsters ejendele og kan således under ingen omstændigheder gøres erstatningsansvarlig for skader sket som følge af hændelige uheld.

Gebyrer:

På nogen af ovenstående kort betaler Zoo et gebyr for kortindløser for at formidle transaktionerne. Zoo viderefakturerer dette gebyr til kortholder.

Diverse:

For at kunne genkende dine oplysninger ved dit næste besøg i vores online-butik placeres en ’cookie’ på din computer. Denne ’cookie’ bruges også til at følge din indkøbskurv og til statistiske formål.

Ofte stillede spørgsmål (FAQ):

Jeg modtager ikke en mail fra jer:
Hvis du ikke har modtaget en e-mail fra os inden for 10 minutter, så tjek eventuelt dit spamfilter eller mappen ”Uønsket e-mail”, hvis du bruger Outlook. Findes e-mailen stadig ikke, så kontakt os.

Jeg er kommet til at slette mailen fra jer:
Hvis du er kommet til at slette e-mailen, kan vi genfremsende emailen, hvis du kontakter os.

Jeg har tabt mine billetter:
Har du tabt dine billetter eller årskortvoucher kan vi genfremsende e-mailen til dig. Vi gør opmærksom på, at billetter kun kan bruges én gang og at en eventuel anden kan have brugt dem. Zoo er ikke ansvarlig for misbrug af tabte billetter, og det kan betyde, at dine billetter er gået tabt.  

Fortrydelsesret:

Billetter købt online refunderes ikke.

Årskort købt online refunderes kun, hvis der foreligger særlige omstændigheder som dobbeltkøb eller andre typer af fejlkøb.

Gavekort købt online kan ikke omveksles til kontanter.

Oplysning om klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse zoo@zoo.dk.

Kontakt os:

Eventuelle spørgsmål eller klager kan stiles til:
E-mail zoo@zoo.dk
Tlf. +45 72 200 200

Du handler med:

Zoologisk Have
Roskildevej 38
2000 Frederiksberg
CVR. Nr 40482512